Δημοσιογράφος: Νίκος Οικονόμου
«Το δημογραφικό αποτελεί ίσως το οξύτερο προβλήματα των δυτικών κοινωνιών και όχι μόνο της χώρας μας. Διαμορφώνεται από σειρά παραμέτρων και δεν είναι, όπως λανθασμένα θεωρούν αρκετοί, ζήτημα διάθεσης πόρων και επιδομάτων» τονίζει η Σοφία Ζαχαράκη.
Η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας σε συνέντευξή της στη «ΜτΚ» παραδέχεται ότι η χώρα συνολικά «άργησε να παρέμβει με τον τρόπο που το κάνουμε σήμερα» και τονίζει ότι το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για το Δημογραφικό «είναι ένα ολιστικό σχέδιο με ορίζοντα 10ετίας και ρεαλιστικό στόχο να θέσουμε ένα φρένο στη δημογραφική πτώση. Ωστόσο υπάρχουν τα σκληρά δεδομένα. Θα συνεχίσουμε στο μεταξύ να βλέπουμε μείωση στις γεννήσεις. Και αυτό διότι γνωρίζοντας πλέον πόσες γυναίκες είναι σήμερα σε αναπαραγωγική ηλικία, βλέπουμε ότι τα τελευταία 5 χρόνια, οι γυναίκες στην ηλικία των 20 έως 40 ετών δηλαδή στην αναπαραγωγική ηλικία, είναι 150.000 λιγότερες. Αυτό είναι κάτι που δεν ανατρέπεται».
Επισημαίνει ότι το πρόγραμμα «Σπίτι μου ΙΙ» που θα αρχίσει από τις αρχές του χρόνου θα έχει διπλάσιο προϋπολογισμό στα 2 δισ. ευρώ και συνολικά 20.000 ωφελούμενους, ενώ για τα συνεχή προβλήματα που καταγράφονται στον «Άγιο Δημήτριο» απαντά: «Δεν με ενδιαφέρει καθόλου να διαχειριστώ επικοινωνιακά τον όποιο αντίκτυπο. Με αφορά μόνο η ουσία, και η ουσία είναι να δούμε που ‘πονάει’ το σύστημα, ποια είναι τα κενά μας, που μπορούμε να βελτιώσουμε και πόσο την κατάσταση, πέρα από τις σημαντικές παρεμβάσεις που έχουν ήδη γίνει στο συγκεκριμένο κέντρο».
Τέλος για τη δεύτερη θητεία της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη και στα περί κόπωσης απαντά: «Αν με ρωτάτε αν η δεύτερη θητεία συνεπάγεται και κόπωση θα σας πω ότι, παλεύουμε πολύ σκληρά και σπάμε την παράδοση. Στους 12 πρώτους μήνες της δεύτερης τετραετίας έχουμε προχωρήσει και ολοκληρώσει σημαντικές μεταρρυθμίσεις».
Όσο για τις διαφοροποιήσεις του Κώστα Καραμανλή και του Αντώνη Σαμαρά σημειώνει ότι «οι δύο πρώην πρόεδροι μας, στους οποίους αναφέρεστε ονομαστικά, είναι πολύτιμοι για τη ΝΔ και για τη διασφάλιση αυτού του κεκτημένου. Όπως είναι φυσικά πολύτιμος και ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης».
Κυρία Ζαχαράκη, να ξεκινήσουμε από την πολιτική επικαιρότητα: Έχετε την εντύπωση ότι η κυβέρνηση τρέχει με τους απαραίτητους ρυθμούς κατά τη δεύτερη θητεία της;
Κύριε Οικονόμου, για πρώτη φορά στη χώρα υπάρχει μία κυβέρνηση που υλοποιεί το πρόγραμμά της και τις δεσμεύσεις της τηρώντας τα χρονοδιαγράμματα που είχε θέσει αρχικώς. Επομένως δεν θα σας μεταφέρω την «εντύπωσή» μου, αλλά τη γνώση ότι οι στόχοι προχωρούν σύμφωνα με τον προγραμματισμό και τους ρυθμούς που επιτρέπουν όλοι οι παράγοντες που συνδιαμορφώνουν μια δράση, ένα πρόγραμμα, μία πολιτική. Αυτό που σας περιγράφω είναι ο πυρήνας του μοντέλου διακυβέρνησής μας. Αν με ρωτάτε αν η δεύτερη θητεία συνεπάγεται και κόπωση θα σας πω ότι, παλεύουμε πολύ σκληρά και σπάμε την παράδοση. Στους 12 πρώτους μήνες της δεύτερης τετραετίας έχουμε προχωρήσει και ολοκληρώσει σημαντικές μεταρρυθμίσεις, όπως μεταξύ άλλων:
* Ψηφίστηκε και εφαρμόστηκε με επιτυχία στις ευρωεκλογές η επιστολική ψήφος
* Έγινε το πρώτο ολοκληρωμένο βήμα ως προς τη στήριξη του δημοσίου πανεπιστημίου και παράλληλα προς την ίδρυση μη κρατικών, μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων
* Έγινε πράξη η δέσμευσή μας για αξιοκρατία στο κράτος με την επιλογή ανεξάρτητων διοικήσεων με τη διαδικασία του ΑΣΕΠ για τους μεγάλους οργανισμούς του Δημοσίου.
Είμαι βέβαιη ότι πλησιάζοντας στις εκλογές του 2027 θα μπορούμε να κοιτάξουμε στα μάτια τους πολίτες και να τους πούμε με υπευθυνότητα και παρρησία, ότι τηρήσαμε τις δεσμεύσεις που αναλάβαμε στο έπακρο ενώ ταυτόχρονα ανταποκρινόμαστε με επάρκεια στις έκτακτες συνθήκες και τις ανάγκες που διαμορφώνει και το διεθνές περιβάλλον. Γιατί η εσωτερική κατάσταση και η πορεία μας είναι συνάρτηση και των διεθνών συνθηκών. Αυτό θα συμβεί αν συνεχίσουμε να κινούμαστε συντονισμένα και μεθοδικά.
Ταυτόχρονα ακούγονται και διαφοροποιήσεις εντός της ΝΔ, όπως από τη μεριά των δύο πρώην πρωθυπουργών Κώστα Καραμανλή και Αντώνη Σαμαρά. Σας ανησυχούν;
Η Νέα Δημοκρατία είναι ένα κόμμα με υψηλό βαθμό αυτοπεποίθησης για την εσωτερική της δημοκρατία και τη συνοχή της. Στη μακρά ιστορική της διαδρομή, οι πρώτοι που διασφάλιζαν την ψυχική ενότητα και ομαλό εσωτερικό βίο στο κόμμα ήταν οι πρώην πρόεδροι μας! Παρόντες στα δύσκολα και στα εύκολα, στις νίκες και στις ήττες, αναγνωρίζοντας στον επόμενο πρόεδρο τα δικαιώματα που απολάμβαναν και οι ίδιοι. Οι δύο πρώην πρόεδροι μας, στους οποίους αναφέρεστε ονομαστικά, είναι πολύτιμοι για τη ΝΔ και για τη διασφάλιση αυτού του κεκτημένου. Όπως είναι φυσικά πολύτιμος και ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης.
Όσον αφορά στις διαφοροποιήσεις νομίζω ότι γίνεται για προφανείς λόγους μία σκόπιμη παρανόηση. Δεν είναι διαφοροποίηση το να καταθέτουν οι συνάδελφοι βουλευτές ερωτήσεις στη Βουλή, προς τους υπουργούς. Είναι μία αμφίδρομη υποχρέωση, στην οποία, όσοι πρόσκαιρα κατέχουμε χαρτοφυλάκια, οφείλουμε και ανταποκρινόμαστε απολύτως. Το πιστοποποιεί και ο αριθμός των εκατοντάδων ερωτήσεων που έχουν υποβληθεί από κυβερνητικούς βουλευτές και έχουν απαντηθεί από τα μέλη της κυβέρνησης. Το ίδιο βεβαίως συμβαίνει και με τους συναδέλφους της αντιπολίτευσης. Η λογοδοσία στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου είναι υπουργικό καθήκον και εγώ έτσι το αντιλαμβάνομαι.
Πώς βλέπετε τις εξελίξεις στα δύο κόμματα της αντιπολίτευσης; Το ΠΑΣΟΚ έχει από την περασμένη Κυριακή νέο πρόεδρο, ο ΣΥΡΙΖΑ ταράσσεται από εσωτερικές διενέξεις. Πώς τις σχολιάζετε; Ποια πρέπει να είναι η απάντηση κυβέρνησης και ΝΔ;
Εκτιμώ ότι όλη η διαδικασία εκλογής στο ΠΑΣΟΚ, η στάση των συνυποψηφίων και η συμμετοχή των πολιτών, προσέθεσε στην πολιτική ζωή. Όσους λιγότερους λόγους δίνουμε στους πολίτες να αποστρέφονται την πολιτική τόσο πιο εύκολη είναι η μάχη με τον λαϊκισμό και η ενδυνάμωση της δημοκρατίας. Γι’ αυτό θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό το μήνυμα που εξέπεμψε η διαδικασία εκλογής στο ΠΑΣΟΚ, σε αντίθεση, βέβαια με όσα δυστυχώς συμβαίνουν στο κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Όμως, δεν είναι οι εσωτερικές διαδικασίες αυτές που θα καθορίσουν την πορεία της αντιπολίτευσης συνολικότερα. Θα αξιολογηθεί από τους πολίτες και η στάση της απέναντι σε σημαντικές μεταρρυθμίσεις που θα πρέπει να προωθηθούν και να ολοκληρωθούν. Σε ό,τι αφορά στη ΝΔ δεν ετεροπροσδιορίζεται και ακριβώς επειδή δεν ετεροπροσδιορίζεται βαδίζει το δικό της δρόμο με καθαρότητα, συνέπεια και διάθεση συναίνεσης στα σημαντικά.
Πάμε στα του υπουργείου σας, ξεκινώντας με ένα γενικό ερώτημα. Μπορεί να λυθεί εύκολα το δημογραφικό που πλέον κατά γενική ομολογία αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα στη χώρα;
Θα μου επιτρέψετε να απαντήσω λέγοντας, καταρχήν, ότι το δημογραφικό αποτελεί ίσως το οξύτερο προβλήματα των δυτικών κοινωνιών και όχι μόνο της χώρας μας. Διαμορφώνεται από σειρά παραμέτρων και δεν είναι, όπως λανθασμένα θεωρούν αρκετοί, ζήτημα διάθεσης πόρων και επιδομάτων.
Το Εθνικό Σχέδιο για το δημογραφικό είναι μία λύση; Και γιατί;
Δεν μπορώ να μιλήσω για λύση, καθώς πρόκειται για μία κατάσταση που εξελίσσεται εδώ και δεκαετίες και ομολογουμένως αργήσαμε να παρέμβουμε με τον τρόπο που το κάνουμε σήμερα. Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για το Δημογραφικό είναι ένα ολιστικό σχέδιο με ορίζοντα 10ετίας στο οποίο και ρεαλιστικό στόχο να θέσουμε ένα φρένο στη δημογραφική πτώση. Ωστόσο υπάρχουν τα σκληρά δεδομένα. Θα συνεχίσουμε στο μεταξύ να βλέπουμε μείωση στις γεννήσεις. Και αυτό διότι γνωρίζοντας πλέον πόσες γυναίκες είναι σήμερα σε αναπαραγωγική ηλικία, βλέπουμε ότι τα τελευταία 5 χρόνια, οι γυναίκες στην ηλικία των 20 έως 40 ετών δηλαδή στην αναπαραγωγική ηλικία, είναι 150.000 λιγότερες. Αυτό είναι κάτι που δεν ανατρέπεται.
Ένα δεύτερο μεγάλο πρόβλημα είναι το στεγαστικό. Εδώ οι πόροι για τη στεγαστική αρωγή θα ξεπεράσουν τα 5 δισ. Ποιος είναι ο γενικός μπούσουλας για την κυβέρνηση και το υπουργείο;
Τα τελευταία χρόνια, δυστυχώς και η Ελλάδα αντιμετωπίζει πρόβλημα επαρκούς και οικονομικής προσιτής στέγης, κινούμενη στο ρεύμα της πλειονότητας των ευρωπαϊκών χωρών. Μάλιστα, το πρόβλημα ταλαιπωρεί πολλές κατηγορίες συμπολιτών μας, τόσο τους νέους που θέλουν να κάνουν οικογένεια, όσο και όσους ήδη βρίσκονται σε επισφάλεια στέγης. Για πρώτη φορά η κυβέρνησή μας ,συγκρότησε και υλοποιεί μία εθνική στεγαστική πολιτική ευρείας κοινωνικής απόδοσης. Όπως σωστά είπατε, οι πόροι που διατίθενται για τα διάφορα προγράμματα στεγαστικής αρωγής θα ξεπεράσουν τα 5 δισ. ευρώ. Όμως, γνωρίζω, όπως και οι πολίτες, ότι δεν επιλύεται καθολικά το πρόβλημα. Όμως αποδεδειγμένα και με στοχευμένο τρόπο, βοηθάμε να καλύψουν, χιλιάδες άνθρωποι με χαμηλά εισοδήματα, μία από τις ουσιαστικότερες ανάγκες τους: Τη στέγαση.
Το «βαρύ πυροβολικό» για την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης είναι τα προγράμματα «Σπίτι μου 1» και «Σπίτι μου 2» Πώς πήγε ο απολογισμός του πρώτου και ποιες οι διαφορές με το δεύτερο;
Ναι, συνολικά το πρόγραμμα «Σπίτι μου» είναι εμβληματικό στη στεγαστική μας πολιτική. Χάρις στις δύο φάσεις του προγράμματος ,σχεδόν 30.000 οικογένειες, νέοι, αλλά και λίγο μεγαλύτερα ζευγάρια θα έχουν αποκτήσει το δικό τους σπίτι, πληρώνοντας μία δόση χαμηλότερη από το ενοίκιο που θα αντιστοιχούσε στο συγκεκριμένο ακίνητο.
Το «Σπίτι μου Ι», με προϋπολογισμό 1 δισ. ευρώ και δικαιούχους, 9.155 ολοκληρώνεται στο τέλος του χρόνου. Τα περισσότερα δάνεια πήγαν σε ανθρώπους 34-39 ετών, με μέσο όρο οικογενειακού εισοδήματος στα 18.618 ευρώ και η αμέσως επόμενη μεγαλύτερη κατηγορία δικαιούχων ήταν από 31-34 ετών και ακόμη χαμηλότερο μέσο όρο οικογενειακού εισοδήματος, στα 16.500 ευρώ. Στο «Σπίτι μου ΙΙ» που θα αρχίσει από τις αρχές του χρόνου, διευρύναμε όπως είχε ανακοινώσει ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ τα ηλικιακά κριτήρια, θα έχει διπλάσιο προϋπολογισμό στα 2 δισ. ευρώ και συνολικά 20.000 ωφελούμενους. Εκτός από τα ηλικιακά όρια που διευρύνονται στα 50 έτη και τα εισοδηματικά κριτήρια, που θα φτάσουν τα 20.000 ευρώ για άγαμους, 28.000 για ζευγάρια συν 4.000 για κάθε παιδί και 31.000 για μονογονεϊκή οικογένεια συν 5.000 ευρώ για επιπλέον παιδί, μία σημαντική αλλαγή είναι ότι η προέγκριση, που θα λαμβάνει κάθε αιτών στα πρώτα στάδια, δεν θα εκπνέει λίγους μήνες αργότερα, αλλά θα παραμένει σε ισχύ έως την εξάντληση των διαθέσιμων πόρων.
Ανακοινώσατε ανακαινίσεις σπιτιών μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Στη Θεσσαλονίκη 30 ακίνητα, κυρίως δημόσια κτίρια, μπαίνουν σε διαδικασία ανακαίνισης. Ποια κτίρια είναι και τι διαδικασία θα ακολουθηθεί για τους ενδιαφερόμενους;
Σε ό,τι αφορά στο πρόγραμμα στέγης για τις πλέον ευάλωτες ομάδες στη Θεσσαλονίκη, προχωράει θα έλεγα υποδειγματικά. Με το κονδύλι ύψους 610.514 ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας θα προχωρήσει η μετατροπή ενός κτιρίου του Δήμου σε έξι αυτόνομα διαμερίσματα ενώ άλλα 24 διαμερίσματα -ιδιωτικές κατοικίες κληροδοτήματα στο δημόσιο που ήταν κλειστά για 15 χρόνια- θα ανακαινιστούν και θα διατεθούν σε ευάλωτους συμπολίτες σας. Οι ωφελούμενοι του προγράμματος θα έχουν στέγαση για τουλάχιστον 8 έτη καταβάλλοντας ένα, οικονομικά προσιτό, μίσθωμα. Το μίσθωμα μαζί με τα έξοδα κοινής ωφέλειας δεν θα ξεπερνούν το 40% του καθαρού εισοδήματος ενός χαμηλόμισθου νοικοκυριού. Ένα δεύτερο σημαντικό πλεονέκτημα είναι ότι τα σπίτια που θα παραδοθούν θα είναι ενεργειακά αναβαθμισμένα, καθιστώντας τα οικονομικά προσιτά, με χαμηλά πάγια έξοδα σε λογαριασμούς κοινής ωφέλειας.
Ταυτόχρονα τρέχουν 6 επιπλέον προγράμματα μικρότερης εμβέλειας για τη διευκόλυνση στέγασης κυρίως σε ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού. Τι προβλέπουν;
Τα προγράμματα αυτά έχουν στο επίκεντρο δικαιούχους του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, άνεργους, άπορους ηλικιωμένους, μονογονεϊκές, πολύτεκνες και τρίτεκνες οικογένειες, άτομα με αναπηρία, αστέγους, γυναίκες θύματα ενδοοικογενειακής βίας, συμπολίτες μας που βρίσκονται σε προγράμματα απεξάρτησης, νοικοκυριά και άτομα που κινδυνεύουν να χάσουν το σπίτι τους, όσους φιλοξενούνται προσωρινά σε φίλους και συγγενείς αλλά και όσους διαμένουν σε σπίτια που τους έχει διαθέσει το κράτος. Κάποια από τα προγράμματα, διασφαλίζουν όχι μόνο ασφαλή στέγη αλλά και επιδοτούμενη εργασία και ψυχοκοινωνική στήριξη.
Έχουμε επίσης στον σχεδιασμό μας τις ανάγκες στέγασης των δημοσίων υπαλλήλων και στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, που μετακινούνται στα νησιά, σε ακριτικές και ορεινές περιοχές.
Έχουμε ήδη σε συνεργασία µε την ΕΕΤΑΑ, προχωρήσει σε καταγραφή ακινήτων σε δήμους και περιφέρειες με έντονο στεγαστικό έλλειμμα (πχ ορεινές, ημιορεινές, παραμεθόριες και νησιωτικές). Φέτος οι ανάγκες στέγασης δασκάλων, γιατρών κ.λπ. σε 31 νησιωτικούς Δήμους ανέρχονται σε 3.086. Κάθε μας πρόγραμμα, προσπαθούμε να έχει τη μεγαλύτερη δυνατή στόχευση, με μετρήσιμο αποτύπωμα.
Την προηγούμενη εβδομάδα κατά την επίσκεψή σας στο ΔΙΠΑΕ υπογράψατε προγραμματική σύμβαση στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την Ευρωπαϊκή Εγγύηση για το Παιδί, με βασικό στόχο την αναβάθμιση των υπηρεσιών προσχολικής αγωγής και φροντίδας. Τι να περιμένουμε;
Όλες οι μελέτες και όλοι οι επιστήμονες παγκοσμίως επισημαίνουν ότι στα πρώτα χρόνια της ζωής ενός παιδιού «χτίζεται» και στηρίζεται ολόκληρη η μετέπειτα ζωή του. Στη χώρα μας παρά τις σημαντικές παρεμβάσεις που έχουμε κάνει ως κυβέρνηση από το 2019, έλειπε ένα ολιστικό παιδαγωγικό πρόγραμμα για τα παιδάκια έως 4 ετών. Σε συνεργασία με το ΔΙΠΑΕ θα καταρτίσουμε ένα τέτοιο πρόγραμμα με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη τους και τη διασφάλιση ποιοτικής φροντίδας και μάθησης στους βρεφικούς, βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς. Σε πρώτη φάση το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε 100 σταθμούς και σταδιακά θα προχωρήσουμε στην καθολική εφαρμογή του προγράμματος και παράλληλα, στην επιμόρφωση των παιδαγωγών σε όλη την Ελλάδα. Πιστεύω ότι θα αποτελέσει μεγάλη τομή στην προσχολική αγωγή. Σε συνδυασμό μάλιστα με το μεγάλο πρόγραμμα της πρώιμης παρέμβασης που θα τρέξουμε επίσης με κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Τελειώνουμε με τη Θεσσαλονίκη και το Κέντρο ΑΜΕΑ Άγιος Δημήτριος, όπου υπάρχουν συχνές καταγγελίες για τις συνθήκες διαβίωσης. Δηλώσατε ότι η κατάσταση στο Κέντρο είναι σημαντικά βελτιωμένη χωρίς όμως να έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα. Τι κάνατε ήδη και τι νέο να περιμένουμε;
Θα επαναλάβω τη δήλωση που έκανα, αφότου ανακοινώθηκε η εισαγγελική έρευνα σε σχέση με τις καταγγελίες. Μέλημα όλων μας είναι να λάμψει η αλήθεια. Εμείς ως ΥΚΟΙΣΟ, η διοίκηση και οι εργαζόμενοι στην τόσο κρίσιμη κοινωνική δομή του «Αγίου Δημητρίου» θα συνδράμουμε στην έρευνα με κάθε τρόπο.
Δεν με ενδιαφέρει καθόλου να διαχειριστώ επικοινωνιακά τον όποιο αντίκτυπο. Με αφορά μόνο η ουσία, και η ουσία είναι να δούμε που «πονάει» το σύστημα, ποια είναι τα κενά μας, που μπορούμε να βελτιώσουμε και πόσο την κατάσταση, πέρα από τις σημαντικές παρεμβάσεις που έχουν ήδη γίνει στο συγκεκριμένο κέντρο. Να αναφέρω μόνο ότι ο προϋπολογισμός του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Κεντρικής Μακεδονίας έχει τριπλασιαστεί και από τα 1.235.000 ευρώ το 2019 θα φτάσουμε το 2025 στα 5.350.000 ευρώ. Ενώ για φέτος το ΥΚΟΙΣΟ διέθεσε συνολικά 4.395.000 ευρώ.
Όλοι μας αντιλαμβανόμαστε ότι όταν μιλάμε για παιδάκια αλλά και μεγαλύτερους με βαριές αναπηρίες, τίποτα δεν μοιάζει αρκετό για την υποστήριξή τους. Όμως αποτελεί δέσμευση της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη και αποστολή του ΥΚΟΙΣΟ να διασφαλίζουμε σε όλες τις δομές μας, αξιοπρεπείς συνθήκες. Να παρέχουμε στους ωφελούμενους μας, τη φροντίδα που έχουν ανάγκη. Αυτό το θεωρώ προσωπικά αδιαπραγμάτευτο για κάθε συνάνθρωπό μας, πόσο μάλλον αν, ως Άτομο με Αναπηρία, χρήζει ακόμα πιο εντατικής και εξειδικευμένης φροντίδας. Ως τελευταία κουβέντα να πω ότι είμαστε στο πλευρό της διοίκησης, του προσωπικού και των περιθαλπομένων με όλες μας τις δυνάμεις. Περιβάλω δε με μεγάλη εμπιστοσύνη και ευχαριστώ θερμά την κ. Κοσμοπούλου που ανέλαβε μία εξαιρετικά δύσκολη αποστολή.